Zondag 22 september naar Athene gevlogen, perfecte vlucht gehad, taxi naar Lavrio genomen naar onze eerste overnachting, een leuk adres voor 1 overnachting, gewoon bij mensen thuis, hadden een slaapkamer met eigen toilet en badkamer ingericht voor hun gasten.

Miranda de host deed er alles aan om het ons naar ons zin te maken ze wilde zelfs nog koken voor ons toen we aankwamen om 21.30 uur, toch maar naar de haven gelopen en daar wat gegeten, geweldig geslapen en ontbijt stond klaar vanochtend, Miranda heeft ons naar de haven gereden, daar stond ze op, daar wat gedronken en geluncht.

Om 16.00 uur vertrok de boot naar kythnos we zijn daar om 17.45 aangekomen en richting appartement gelopen, wat een geweldige locatie tafels in zee geweldig dus zijn maar gestopt en een borrel gedaan.

Ingecheckt bij Marietta echt een top appartement geweldig, douchen en eten aan het strand met de voetjes in de zee geweldig.

Merichas, Eiland Kythnos.

24 september op naar Hamsa beach, dit zou de place to be moeten zijn, niet dus alles al dicht het zomerseizoen is voorbij zegt een Griek.

Toch maar even blijven liggen, ‘smiddag begin het te regenen, wat doe je dan een terrasje pakken maar, lekker gezeten gedronken en gegeten.

Vandaag 25 september auto gehuurd voor twee dagen, een rib uit ons lijf €40, Loutra geweest erg mooi haven plaatsje daarna naar Kolona beach gereden, was niet bereikbaar met de auto levensgevaarlijke weg voor zover je het een weg kan noemen de ezels hier op het eiland durven er denk ik nog geeneens overheen, waarschijnlijk alleen per boot te bereiken.

Vervolgens naar Episkopi beach gereden heerlijke baai lekker strand en goede strandtent die nog wel open was.

Vandaag 26 september naar Kalana gereden mooi strand en dorp maar ook weer alles al dicht, her zomerseizoen is hier echt al voorbij jammer, je zou toch zeggen met de crisis die hier een paar geleden toegeslagen heeft blijf open en probeer wat geld te verdienen.

Verder met de auto naar Dryopida leuk plaatsje maar we loen weer tegen hetzelfde probleem aan seizoen voorbij of ze zijn nog niet wakker.

Door naar Chora de hoofdstad van het eiland leuk dorp geweldige straatjes met heerlijke terrasjes.

Morgen 27 september de ferrie naar Milos, het schijnt volgens de Grieken hier de nieuwe ‘place to be’ te zijn we gaan het zien.

Nu eten bij Byzantio in Merichas, schijnt een van de top restaurants te zijn van het eiland, we laten het morgen weten of dat zo is.

Vrijdag 27 september vaarwel Kythnos, door naar Milos. Een bootreis van 4 uur we hadden eerst een bootreis van 10 uur voor de boeg maar zagen dat het toch ook nog sneller kon dus maar om geboekt.

Met korte tussenstops op Serifos, Sifnos en Kimolos om 3 uur aangekomen op Milos, meteen maar een auto gehuurd want die hebben we hier wel nodig.

Appartement ligt in Plaka de hoofdstad van het eiland op een berg met mooi uitzicht, vanavond in een restaurant gegeten, dat was echt een culinair hoogstandje en op een locatie perfect, schitterende  zonsondergang erbij wat wil je nog meer.

28 september eerste volle dag op Milos, we gaan op verkenning om te zien of het waar is van al die mooie plekjes op dit eiland, eerste stop Sarakiniko Beach, je waant je hier op de maan, grote krijtwitte rotspartijen, onnatuurlijk gewoon maar verschrikkelijk mooi om te zien en even te vertoeven.

Door naar Polonia voor de lunch, een klein vissersplaatsje op het noordelijkste puntje van het eiland, genoeg terrassen om wat te eten, en direct aan zee heerlijk.

Na de lunch naar Papafragas Beach, ook weer zo een spectaculair stukje kust met baaien en rotspartijen mooi om te zien, ‘s middags lekker strand bij de haven opgezocht om nog even te zwemmen en in de zon te liggen.

Zondag 29 september 1 week voorbij nog 2 te gaan.

Naar Plaka geweest, de hoofdstad van Milos, leuke stad kleine smalle straatjes met terrasjes en shops.

Even naar Klima gereden, het ligt hier allemaal 10 minuten van elkaar, een vissersdorpje direct aan zee of in zee de boten liggen onder in de garage de vissers wonen erboven grappig om te zien .

Het is te heet om de hele dag op pad te gaan dus naar het strand, keuze genoeg hier ze zeggen dat er rond de 75 strandjes zijn, we hebben er eentje gevonden wel een betje decadent dikke ligbedden dure champagnes en belletje aan de parasol voor de bediening, lekker relaxt daar.

‘S avonds toch nog maar een keer tijdens het eten naar de zonsondergang wezen kijken.

30 september laatste dag op Milos, morgen naar Santorini, vandaag verkast naar ander appartement, leuk ding ook weer vriendelijke eigenaar, alle Grieken trouwens ze doen er alles aan om het je naar de zin te maken, de vorige was dubbel geboekt dus een nachtje nog aan de haven van Milos, Adamas.

Lekker relaxed dagje gehad, Paliochori Beach geweest, weer zo een schitterend strandje en geweldige strandtent erbij.

Morgen 10.00 uur de ferrie naar Santorini, we hebben er zin in.

1 oktober 10.00 de superyet naar Santorini, deze boot brengt je er in twee uur naartoe waar anderen er vijf tot acht uur overdoen, het is net een vliegtuig van binnen, hij heeft vertraging komt pas om 10.45, het lijkt er op dat er meer kaartjes verkocht zijn als dat er mensen op de boot kunnen, maar we zitten, met hoge snelheid brengt hij ons naar Santorini.

Daar aangekomen, wat een massatoerisme is hier aan de hand, de ferries varen af en aan er liggen drie mega cruise schepen voor de kust en iedereen word op dit eiland gedropt wat een drukte, hoeveel Chinezen en Japanners wil je bij elkaar hebben, hier waren we al voor gewasrschuwd op Milos.

We hebben de taxi genomen naar onze bestemming Perrisa, een plaatsje aan de andere kant van het eiland met een strand van 7 km vol met beachbars restaurants loungeclubs en rijen met ligbedden, hier moet je dus ook niet zijn in het hoogseizoen denk ik zo, maar goed nu is het relaxed en rustig ziet er goed uit allemaal appartement is ook weer dik in orde op 100 meter van het strand.

Even twee dagen lekker niks gedaan beetje strand gehangen geslapen gegeten gedronken gezwommen gechillt lekker ff.

4 oktober met de bus naar Fira gegaan, mooi zoals het tegen de berg op ligt, wel veel trappen en heel veel mensen wat een drukte, ze worden met busladingen en bootladingen tegelijk daar gedropt, maar goed je moet er geweest zijn als je toch op Santorini bent.

Twee uurtjes rondgelopen wat gedronken en winkeltjes bekeken daarna maar weer snel terug naar de rust van het strand, even biertje gedaan bij Bob’s Bar door naar het strand was wel bewolkt maar de temperatuur was goed en de zee was wild prima dag weer.

Zaterdag 5 oktober twee weken voorbij nog 6 dagen Kreta all-in voor de boeg, vandaag maar even een quad gehuurd om over het eiland te scheuren, geeft die kerel een quad mee zonder benzine dat hebben wij weer, was hij even vergeten te zeggen dat je eerst moet tanken, nou je raad het al dus anderhalve kilometer moeten lopen op benzine te halen.

We konden weer op weg naar Yalos beachbar gereden, een stuk strand waar je het niet zou zoeken maar een schitterende beachbar daar valt niets van te zeggen, maar rete duur niet normaal strandbedjes twintig euro per dag kop koffie vijf euro, dus maar een bakkie gedaan en weer verder gereden beetje over het eiland.

Santorini is een leuk eiland, maar zoals onze verhuurder op Milos al zei drie a vier dagen is genoeg dan heb je het wel gezien, of je moet een week niets willen en alleen maar aan strand zitten dan is het plaatsje waar wij zaten perfect, morgen door naar Kreta.

6 oktober laatste dag Santorini vanmiddag de ferrie naar Kreta, nog een ochtendje op het strand door gebracht.

Kostas de eigenaar van ons appartement brengt ons naar de haven, hij gaf al aan dat we op tijd weg moesten vanwege de drukte en inderdaad hij had geen ongelijk wat een gekkenhuis daar, de weg ernaar toe is eerst heel veel klimmen als je boven bent is het langs een steile rotswand slingerend naar beneden en daar sta je dus gewoon in de file.

Maar goed we zijn op tijd, aan de haven nog wat gegeten onderwijl kijkend wat er allemaal het eiland op en af gaat er komen ferries en zeiljachten af en aan om toeristen te brengen en te halen wat een drukte.

Na een boottocht van 3.15 uur op Kreta aangekomen meteen van de boot af stond de chauffeur klaar die ons naar Peninsula resort and spa zou brengen, dit was een klein half uurtje rijden, we komen aan in het donker maar ziet er al fantastisch uit, er mocht nog gegeten worden gelukkig, voor de zoveelste keer nam Marian maar weer eens rijst met champignons, we kregen een upgrade van de kamer voor niks van bergzicht naar zeezicht, het is mooi om om 7 uur ‘s ochtends op je terras de zon op te zien komen.

Maandag 7 en dinsdag 8 oktober even lekker relaxt gedaan strandje gelegen zwembad gehangen boekie lezen even niks ook wel lekker even, misschien doen we dat de rest van deze week ook nog wel we zien wel.

Hotel is echt fantastisch op en in een rotswand gebouwd aan alle kanten zwembaden, 4 stuks, en strandjes waar je kunt zitten, het restaurant heeft een buffet absurd gewoon zoveel keus en ook nog lekker en goed dit houden we nog wel een paar dagen uit.

Wel allebei de middagen een buitje gehad maar dat was een uurtje daarna scheen de zon weer.

Laatste update vrijdag 11 oktober, wat we al eerder gezegd hadden hebben we dus ook gedaan lekker gerelaxt en er niet meer op uit getrokken de laatste twee dagen, we lagen best, alles was perfect aan de accomedatie.

Vrijdag 11 oktober dag van terugreis, althans ‘s avonds om 22.10 uur pas, voor het ontbijt tassen gepakt lekker ontbeten koffie gedronken en om elf uur bus naar Heraklion genomen, vandaar meteen naar het vliegveld om de rugzakken in een locker te doen, en de bus weer terug naar Heraklion.

Een stad met zoveel verkeer bussen auto’s scooter’s motoren alles sjeest door elkaar maar met een mooi oud gedeelte met verschrikkelijk veel terrassen winkeltjes noem maar op, we hebben lekker geluncht geborrelt en natuurlijk geshopt, om zes uur maar weer richting vliegveld gegaan, we willen tenslotte op tijd zijn.

Het zit erop het waren drie mooie weken, de moeite waard en voor herhaling vatbaar.